aoleo,henrietta ,cati bani au facut astia cu tine


Poate ca a venit timpul sa incep sa scriu lucruri mai serioase in blogurile mele...poate ca poeziile emo si prea greu de descifrat au si ele o limita a lor..
Si cum tocmai am absolvit o facultate(si-am ramas cu ceva neuroni in minus...:))mi-am zis in eterna lipsa de somn sa incep un blog mai "biologiC"
__________________________________________________________________________________

Anii 50...Cine ar fi crezut atunci ca o simpla pacienta dintr-un spital din Baltimore si un fragment de tesut tumoral furat de un oarecare doctor vor schimba atat de mult lumea?Lumea stiintifica cel putin...
Azi mai toata cercetarea se arunca in utilizarea celulelor Hela..ba ca-i mai usor de lucrat cu ele..ba ca-i mai usor sa faci rost de ele(printr-o tanti X care e prietena cu doamna Y din laboratorul Z:))...Oricum ai lua-o...daca esti biolog sau te uiti cateodata pe discovery...sigur ai auzit de celulele HeLa

Dar de Henrietta Lacks cati or fi auzit?
Cat de corect e sa utlizezi pe ascuns un material biologic prelevat de la un pacient?

...dar daca nenea George Otto Gey nu i-ar fi furat Henriettei din celule?
...el cu siguranta ar fi fost mult mai sarac:))
...si poate ca si noi la fel..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu